torstai 21. tammikuuta 2016

"If everything seems under control, you are not going fast enough"

Hej. Mä ajattelin käydä läpi näin aluksi vain Bambin viimeisimmät kilpailut. En haluais nimittäin kirjottaa niin hirveesti niitä kilometrin pitusii postauksia.

Tosiaan Bambin kanssa pidettiin taukoa marraskuun loppu ja koko joulukuu. Ei käyty hallilla kertaakaan ja otettiin ihan totaalinen irtiotto koko lajista. Mä luulen et me molemmat tarvittiin sitä, koska kisoissa ei suoraan sanottuna ollut hauskaa enään ja flow oli kadonnut ihan totaalisesti. Bambi ei keskittynyt ollenkaan, sillä keitti ihan totaalisesti yli kisatilanteissa, ja sen seurauksena mulla alkoi meneen hermot koko ajan herkemmin.

Nyt tauon jälkeen oon tullut siihen tulokseen, et käydään jatkossa treenaamassa harvemmin mitä ennen. "Ei se määrä, vaan laatu :)" Ja hyvältä on tämä uusi treeniohjelma vaikuttanut ainakin tähän asti! Maiju sanoi hyvin tän viikon treeneissä, että virheen sattuessa mun "v*ttu" on muuttunut kysymykseksi "miksi?". Eli etsitään heti syy ja korjataan se. Mut ennen kaikkea pidetään hauskaa!

Käytiin tosiaan tammikuun alussa kokeilemassa kisakentälläkin, että miltä tuntuu tauon jälkeen. Mulla oli kisoihin vaan yks tavoite--> kumpikaan ei menetä hermoja :D

Kyseessä oli siis SISU:n järjestämät Lunta Tupaan -kilpailut 10.1.-16 Ojangossa.
Bambi oli ilmoitettu neljälle radalle ja Mindy pelkästään hypärille.

Mua ensimmäistä kertaa vähän jännitti mennä ensimmäiselle radalle, kun mulla ei suoraan sanottuna ollut mitään hajua, että minkä Bambin "persoonista" saan tänään ohjattavaksi :D

Bambi yllätti mut ihan totaalisesti.

Se kuunteli, otti pysäytyskontaktit ja näytti radalla muutenkin siltä, niin kuin mitään ongelmaa ei olisi koskaan ollutkaan.
Nollahan sieltä tuli. Aika riitti vielä voittoon, joten saatiin myös toisiksi viimeinen LUVA -tulos 2-luokasta. Aika huikeeta.

Niin siinä vaan käy, että kun vähiten miettii sitä mahdollista tulosta ja vetää vaan täysii koiran kanssa, niin on parhaat mahdollisuudet onnistumiseen - ja mikä parasta, niin ei sillä tuloksella ole enään siinä vaiheessa väliä, kun maaliin juostessa tiedätte molemmat antaneenne kaikkenne!
Sen mä oon nyt oppinu, et varmistelulla ei pääse mihinkään.
Mun ihana ystävä Tiia kirjoitti aiheesta itse asiassa pidemmän postauksen, käykäähän lukemassa-> KLIK !

Mut nyt niistä kisoista tarkemmin:

Tämä meidän voittorata oli siis agilityrata, tuomarina Arto Laitinen. Rata näytti suunnilleen tältä:


sisu a
Piirros vain suuntaa antava, alunperin Arto Laitisen käsialaa.


Tykkäsin radasta kovasti. Ohjauksellisesti ei ollut oikeastaan mitään kohtaa, jota olisi joutunut pidempään pohdiskelemaan, mutta radassa oli kuitenkin tarpeeksi haastetta 2-luokan radaksi. Tykkäsin. 6-hypylle tein takaaleikkauksen. 11-putken leikkasin takaa myös. 15-16 valssi, (Bambi tosin lukitsi muurilta 1-hypyn, joten jouduin kalastelemaan sen noille viimeisille esteille lopussa. Onneksi onkiminen kerrankin onnistui :D)
Ja tosiaan tulos oli nollavoitto.


Ja sitten jatkui taas hyllyputki ;) Seuraavaksi vuorossa oli D-hyppyrata, jonka tuomaroi vuorostaan Seppo Savikko:

sisu b hypäri
Ratapiirros vain suuntaa antava, alunperin Seppo Savikon käsialaa.


Tässäkään radassa ei ollut mitään sen ihmeellisempää. Oikein hyvä kakkosten hypäri. 3-4 tein vastakäännöksen, joka tosin tuli myöhässä. Sitten jäin kalastelemaan Bamsea pituudelle, jonka johdosta myöhästyin putkeen lähetyksestä, ja selän takaahan se pikkumusta viuhahti oikein vauhdikkaasti sinne väärään päähän ;) Tollasissa kohdissa se ei ainakaan vielä anna mulle kauheesti anteeksi, silloin kun hän on lukinnut esteen, niin sinne hän myös menee! Videolla näkyy myös loppurata, jossa ei ollut ohjauksellisesti mitään ihmeellisyyksiä.


Sitten B-agilityrata, jonka tuomaroi Arto Laitinen:

sisu b
Ratapiirros vain suuntaa antava, alunperin Arto Laitisen käsialaa.


Haha, mua nauratti kun kisoissa oli maksi-medi-mini -järjestys, niin tämän radan kohdalla tein kaikki samat ohjausvalinnat mitä maksiohjaajat. Ykskään mini-ohjaaja ei tainnut rataa kartturoida samalla tavalla kun minä. Noh, Bambi on henkinen maksi, joten makes sense ;) Kolmoselle tein pakkovalssin sijaan ihan perus takaakierto-valssin. Keinulta Bambi otti syystä tai kolmannesta kieltoon ja ampui putkeen, joten hylly siis tosiaan tältäkin radalta napsahti. Jouduin ottamaan keinun vielä kaksi kertaa kiellon jälkeen, koska ensimmäisellä uusintayrityksellä B lähti ilman vapautusta. Muuten hyvällä fiiliksellä tassuteltiin rata loppuun suht sujuvasti (lukuunottamatta nakinpala-häiriötä, jonka Bambi kävi popsimassa puomin vierestä, onko oikeesti pakko pitää ne nakit taskussa, kun juoksee radalla? Onneksi oli hylly alla, muuten ois saattanu hieman ärsyttää.) JA TOI PUOMI, halleluja! Huomaako, et tolla koiralla oli vielä pari kuukautta sitten jäätävä puomi-ongelma? Ei.


Sitten vielä viimeinen A-agilityrata, jonka tuomaroi taas vuorostaan Seppo Savikko:

sisu b drata
Ratapiirros vain suuntaa antava, alunperin Seppo Savikon käsialaa.


Okei, myönnettäköön, että tää meni vähän höpöksi :D Tämä oli kartturin viides rata ja Bambin neljäs, joten molemmilla alkoi jo vähän olla tassut hapoilla :D Alku meni ihan fine, kunnes Bambi jätti keppien viimeisen välin pujottelematta. No parin uusintayrityksen jälkeen B totesi, että "Pujottele yksinäs, mä meen tonne putkeen" ja näin saatiin päivän kolmas hyl plakkariin ;) Tässä vaiheessa mä ajattelin et aevan sama, tehtiin kepit ja jätettiin turhat kiemurat välistä, mutkat suoriksi ja hyvällä fiiliksellä maaliin!
Ja ah miten iloinen olin tuollakin radalla tuosta puomista!! Onhan se vähän hidas, mutta sillä ei oo tällä hetkellä mitään väliä. Kunhan B suvaitsee pysähtyä.





Yhteenvetona koko päivästä jäi ihan supermahtava fiilis! Mun Bampula on taas oma ihana itsensä <3 Joka radalta juostiin hymy korvissa maaliin, tuloksesta viis! Oon niin happy, toivottavasti saadaan pidettyä tää fiilis!

Kyllähän tää postaus taas venyi, joten Mindyn kisoihin palataan sitten seuraavalla kerralla.


Ihanaa loppuviikkoa kaikille! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti