torstai 16. huhtikuuta 2015

Onni on terve koira

Eilen mulla oli ihan kamalan jännityksellinen päivä, joka loppujen lopuksi päättyi kuitenkin onnenkyyneliin.

klo. 13.40 oltiin MeVetissä täyttämässä papereita, tai no ainakin yritin täyttää papereita, kädet vaan tärisi niin paljon, ettei siitä meinannut tulla mitään. Edessä oli siis Mindyn viralliset terveystarkastukset.
Luvassa oli siis silmätarkastukset, sydänkuuntelu, polvitarkastukset, lonkka- kyynär- ja selkäröntgenit. Olin aivan paniikissa. Koiran terveys on kuitenkin sellainen juttu, mikä menee  kaiken muun edelle. Mindyllä tähän sisältyi vielä oma jännityksensä, koska M on mulla jalostusoikeussopimuksella, eli tuloksista riippui myös Mindyn tulevaisuus pentujen kohdalla.
Lääkäriksi olin valinnut Per Axelson -nimisen ortopedin, joka on myös MeVetin perustaja. Per valikoitui sillä perusteella, että kuulin hänen kuuluvan suomen parhaimmistoon ja tulokset on tullut kennelliitosta lähes aina samana, mitä Per on ne todennut. Kokemus miehestä kyllä huokuikin :)

Ennen rauhoitusta Mindyltä tutkittiin silmät ja sydän. Molemmat todettiin samantien terveeksi :)
Sitten Mindylle pistettiin rauhoittava, ja odoteltiin röntgeniin pääsyä. Tässä vaiheessa mä olin aivan sydärin partaalla. Mä jäin hoitajan ja Perin kanssa avustamaan röntgenhuoneeseen, ja hienosti saatiin Mindy kuvattua + polvet tunnusteltua.



Mindy oli niiiin raukka tuon rauhoittavan vaikutuksessa. Silmät luppas koko ajan, eikä millään meinattu pysyä hereillä <3 Röntgenkuvien jälkeen hoitaja pisti tosiaana Mindylle herätyksen, ja alettiin Perin kanssa käymään kuvia läpi.

Selkä: LTV0 VA0
Lonkat: A/A
Kyynärät: 0/0
Polvet: 0/0

Siinä vaiheessa kun Per Axelson totesi, että: "Onneksi olkoon, tämähän on lottorivi!" mulla alkoi valumaan onnen kyyneleet silmistä. Olen niin onnellinen minun terveestä Mindystä <3
Tietysti täytyy odottaa vielä Kennelliiton tädin lausunnot, mutta ei ne voi tosta kyllä kovin paljoa huonommaksi muuttua. Toinen eläinlääkärikin totesi vielä kuvista, että "oho, koirallahan on luusto suoraan kuin oppikirjasta" :D

Mä oon niin onnellinen <3 Mulla on luustoterve koira, ja nyt voin harrastaa agilityäkin luottavaisin mielin. Bambin tarkastukset on vielä edessä, mutta Mindyn kohdalla voin nyt huokaista helpotuksesta. Saa nähdä, että tuleeko ensi vuoden puolella sitten pikku-Mindyjä.. ;)


Tässä vielä Mindyn rtg-kuvat, katsokaa ja ihailkaa! ;D
reikä taiteilee
kyynärät LS-Ranka TH-Ranka C-Ranka

6 kommenttia:

  1. Oi vitsi, super paljon onnea! Terve koira on kyllä asia mitä arvostaa <3 Mäkin jännityksellä odotan Martan kasvamista ja kuvaamista..kääk! Onneksi siihen on kuitenkin vielä paljon aikaa :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hirveesti <3 Tuo oli kokemuksena kyllä niin hirveen jännittävä, että mä meinasin kysyy hoitajalta, et piikittää mullekkin jonkun rauhoittavan siinä samalla :D Mutta hyvin se tulee varmasti menemään Martankin kohdalla! :)

      Poista
  2. Jee, onnea paljon terveestä koirasta! :) <3

    VastaaPoista
  3. Onnea terveestä koirasta.:) Kyl se terveys vaan menee aina kaiken muun edelle.:)

    VastaaPoista