sunnuntai 13. syyskuuta 2015

No ne kisat

Näin kuukauden blogihiljaisuuden jälkeen olen nyt valmis miettimään uudestaan tuota meidän järkyttävää kisakokemuksta.

No ei nyt sentään :D Mulla on ollut tosi paljon töitä & treenejä +kaikkea mahdollista. Joten blogi on nyt hetkeksi jäänyt vähän taka-alalle. Mut nyt yritän taas päästä päivittämään tänne viimeaikojen tapahtumia!
Mindyn kanssa oon kokenut ihan mielettömän ahaa -elämyksen agilityn saralla. Mä vihdoin ja viimein opin miten sitä täytyy Bambiin verrattuna ohjata erillä tavalla, ja nyt meillä on mieletön yhteinen flow radalla!! Mindy sopii mun käteen ihan hullun hyvin ja se on muutenkin ihan mieletön agipentunen, laitan videota myöhemmin niin näette!
Käytiin myös Malenan ja Mindyn kanssa näyttely -roadtrip Rovaniemellä saakka. Siitäkin lisää myöhemmin.

Mutta nyt asiaan. Käytiin tosiaan juoksemassa se mun kammoksuma ensimmäinen virallinen startti. Putkeenhan se ei tietenkään mennyt (tai no, tässä yhteydessä SE nimenomaan meni sinne putkeen), mutta kokemus oli kiva!
Kisat järjesti siis meidän oma seura HSKH Ojangossa. Oli kiva startata ekat kisat kotikentällä. Olin tosiaan ilmoittautunut vain hyppyradalle, kun A:han ei allekirjottaneella riitä luotto vielä. Tuomarina kisoissa toimi Harri Huittinen, joka oli suunnitellut kivan ykkösluokan hyppyradan.



Tässä mun oma säälittävä yritys ratapiirroksesta, josta unohtui mm. 9-putken jälkeinen pituus, mutta ehkä siitä saa kuitenkin jonkinlaista osviittaa et miten se rata noin suurinpiirtein meni.
Ja mehän päästiin Bambin kanssa kokonaiset neljä estettä ennen kun hyllytettiin :D Mun olis pitänyt rytmittää tuo 4-hyppy paljon paremmin, että olisin saanut Bambin kääntymään. Tulin rataantutustumisessa kuitenkin siihen tulokseen, että lähetän vaan sen tonne 4-hypylle, että saan etumatkaa suoralle. Muistan, kun mietin tuota kohtaa ja ajattelin et "ei se nyt noin kauan lähde hakemaan tuota putken päätä", eipä.
Niin, ja tulihan se perkele vielä renkaastakin läpi, mitä se ei ole koskaan tehnyt, nice :D En jäänyt sitä kuitenkaan korjaamaan, vaan rallateltiin rata harjoituksen kannalta loppuun asti. Radan lopussa oli hyvä mahdollisuus testata, että miten se meidän eteen -käsky toimii kisatilanteessa. Ihan hyvinhän se irtos vaikka kerkeskin kurkata taakse, et minne se hituri taas jäi ;)





No mutta nyt saatiin se kamala ensimmäinen startti pois alta, ja sitä kautta kartturillekkin ainakin hetkellinen mielenrauha.
Kisojen jälkeen Bambi alotti juoksut, joten se on pitänyt nyt kuukauden tauon agilitystä. Sopivaan aikaan ne tuli, kun olin muutenkin miettinyt et Bambi saa pitää syksyn lepokauden heti alkusyksystä.
Viimeisen kuukauden ajan ollaan siis käyty Mindyn kanssa kaikki ohjatut treenit, kun Bambi on elänyt kotikoiran elämää ja käynyt juoksulenkeillä Andreaksen kanssa :) Nyt Bamse alkaa kuitenkin palailemaan takaisin aksan pariin, ja meillä onkin molempien turkisten kanssa tosi mukava treeniohjelma syksyksi! Hallikausi, täältä tullaan! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti